COI Clinica Dental

Neteja dental a la primavera

La higiene i neteja dental és una part essencial de la bona salut bucal, ja que és la pedra angular de la prevenció de malalties orals com la càries dental i malalties periodontals (de les genives).

Per què no aprofitem el canvi d’estació per a preparar la nostra dentadura?

Tant la càries dental com la malaltia periodontal ocorren a causa de l’eliminació inadequada de la placa.

Placa

Aquesta és una pel·lícula adhesiva transparent o a vegades groguenca. S’acumula en les nostres dents constantment durant el dia i la nit. Conté bacteris i residus. La placa s’adhereix a les dents i teixits tous de la boca i pot ser especialment difícil de remoure al voltant de les corones, implants, ponts, fissures (valls) de les dents molars, etc. La placa s’acumula entre les dents, per la qual cosa és molt important usar fil dental per a netejar-los.

Bacteris

Els diferents tipus de bacteris que es troben en la placa en grans quantitats són la principal causa de càries dental i malaltia de les genives.

Si la placa no es raspalla o es neteja amb fil dental en totes les superfícies de les dents i es deixa que romangui, es torna calcària i dura (carrall), atrapant els bacteris al voltant de les genives i les dents. Els bacteris produeixen toxines que fan que les genives s’inflamin, es vegin vermelles i sagnin fàcilment.

Els dentistes especialitzats de COI Clínica Dental a Granollers poden ajudar-te a eliminar aquests dipòsits durs mitjançant un curetatge. Ja que l’única manera de fer una neteja efectiva quan es té carrall és acudint a un professional.

Això no sols proporciona una boca neta i fresca. Sinó que també evita que els bacteris s’adhereixin a la superfície. D’aquesta manera no causaran gingivitis (malaltia de les genives primerenca) i càries.

Des de COI et recomanem portar un control de revisions anuals per a evitar els danys que pot causar una mala neteja.
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *