COI Clinica Dental

L’Alzheimer i els bacteris de la boca

El New Scientist informa d’un estudi sobre la nova evidència que: uns bacteris involucrats en la malaltia de les genives pot potencialment ser la causa de l’Alzheimer (estudi del 23 de gener de 2019)

S’ha descobert que Porphyromonas Gingivalis, un bacteri que durant molt de temps s’ha associat amb la malaltia periodontal (de les genives), envaeix i inflama les regions cerebrals afectades per l’Alzheimer.

Porphyromonas Gingivalis allibera dos enzims tòxics degradadors de proteïnes, anomenades gingipainas, que ajuden els microorganismes a alimentar-se i després danyar el teixit humà. Es pensa que les plaques amiloides són una resposta a aquest mal i no la causa inicial de la malaltia, que va ser la principal teoria actual darrere de l’Alzheimer. Això pot explicar per què les teràpies actuals per a curar la malaltia han resultat ineficaces.

Quan un pacient pateix de malaltia periodontal, hi ha majors recomptes de Porphyromonas Gingivalis. El mal a les genives causat per la malaltia significa que els bacteris tenen accés al torrent sanguini a través de les bosses de les genives.

Consells antibacterians

• Els nostres higienistes poden ajudar-te a trobar solucions. I poden retirar qualsevol carrall dur (placa endurida) que s’hagi acumulat sota el marge de la geniva o per damunt.
  • Això ocorre quan al pacient no practica una higiene adequada per falta de raspallat i/o neteja de les dents efectives.
  • Evitar la malaltia periodontal és relativament fàcil. Una bona neteja dental amb un raspall elèctric i ajudes de neteja interorals és clau, ja que la placa és la causa principal de la inflamació de les genives.
  • Els nostres dentistes busquen i eliminen qualsevol buit al voltant de les genives i corones dentàries que puguin estar atrapant els aliments i la placa. Que agreugen la condició periodontal.
  • És imprescindible un excel·lent raspallat en el marge, on la dent es connecta a la geniva, així com algun tipus de neteja interdental efectiva (fil dental, raspalls interdentals o una combinació de tots dos).
  • El col·lutori també ens pot ajudar, ja que per si sol no eliminarà la placa, però si farà que no es dipositi després del raspallat.

En algunes persones, la predisposició genètica els fa més propensos a la malaltia de les genives, però el tractament és similar.

La forma més efectiva, és l’eliminació de la placa per un dentista professional. Això mantindrà a ratlla les malalties periodontals juntament amb els bacteris i Reduir potencialment el risc d’Alzheimer!

Consell COI: No s’oblidi del raspallat, de l’ús de fil dental i la neteja interproximal dues vegades al dia. Amb això podràs tenir genives i funcions cerebrals sanes.
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *