COI Clinica Dental

Què és la pulpitis? Símptomes, tipus i tractaments

La pulpitis és un procés inflamatori que afecta la polpa de la dent (el teixit tou on es troben les cèl·lules que generen la dentina, els nervis i els vasos sanguinis de la peça dental).

Les principals causes són:

• Càries
  • Infeccions bucodentals
  • Fissura en la corona
  • Fractures en l’arrel de la dent
  • Pèrdua d’esmalt per bruxisme
  • Alguns materials que s’utilitzen en tractaments dentals

Símptomes

El principal símptoma és la sensibilitat dental. Un dolor localitzat que augmenta amb el tacte o consumint aliments i begudes molt freds o molt calentes.

Aquest que ha de ser motiu suficient per a visitar a un dels nostres odontòlegs en COI.

Tipus de pulpitis segons l’origen de la inflamació diferenciem dos tipus:

Reversible
És la forma més lleu dels diferents tipus. Una vegada s’elimina la causa de la inflamació aquesta desapareix.

Si no es tracta la pulpitis reversible, pot desencadenar en una pulpitis irreversible o necrosi polpar.

Irreversible
Aquesta patologia és la forma aguda. És el resultat de no tractar la reversible . Pot provocar-ho també un mal tractament de teixit dentinal o una càries molt extens que arriba a la polpa dental.

Tipus de pulpitis segons el seu grau d’afectació
Crònica:

Dolor de manera intensa
Sempre que es mastega o es consumeixen aliments molt freds o calents i amb una durabilitat major

Serosa
El dolor intens sol apareix en menjar aliments freds.

Aguda amb infecció
Té lloc quan, a més d’inflamació, també es produeix infecció acompanyada de pus en la polpa dental. El dolor se sent en consumir aliments calents i begudes fredes.

Necrosi polpar
Si no s’acudeix al dentista davant els primers símptomes de pulpitis, corre el risc de patir necrosi polpar. És la classe més greu de pulpitis, ja que el nervi s’acaba necrosant i la peça dental mor.

Tractament

S’utilitza antibiòtic per a eliminar la infecció, analgèsics o antiinflamatoris i endodòncia o extracció dental total. Això és d’una forma generalitzada perquè el tipus de tractament sempre és millor adaptar-lo a cadascun dels casos.

Encara que el tipus de tractament sempre és millor adaptar-lo a cadascun dels casos.

Cada pacient és diferent, en Clínica Dental COI tractem cada cas com a únic estudiant quina és la millor solució i mantenim en tot moment informat al pacient perquè sàpiga els quals seran els passos a seguir.
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *