COI Clinica Dental

Com saber si tinc gingivitis o periodontitis?

La gingivitis es produeix principalment amb el creixement dels bacteris que s’acumulen sobre les dents, genives… formant una fina capa coneguda com a placa dental. Afecta les genives, i les inflama. Si no es tracta bé podria provocar la periodontitis. Aquesta podria arribar fins a la pèrdua de peces dentals a causa de la destrucció del teixit que els envolta i sosté.

La gingivitis i periodontitis són dues fases diferents de la malaltia de les genives: normalment la primera precedeix a la segona.

Característiques de la gingivitis

— Existència de placa dental com a origen o agreujant de la lesió.
— Inflamació (engrandiment del contorn de la geniva, canvi de color cap al vermell o color blau vermellós, etc.).
— Dents més sortides de l’habitual.
— Mal alè.
— Genives que sagnen amb el raspallat.

Fases de la gingivitis

Fase 1: Lesió inicial. La gingivitis és lleu. Les genives sagnen lleugerament durant el raspallat. A penes hi ha enrogiment de les genives.
Fase 2: Lesió primerenca. La gingivitis és moderada. El sagnat per raspallar és més abundant. Les genives estan enrogides i apareix la primera inflor.
Fase 3: Lesió establerta. La gingivitis és greu. El sagnat és espontani. La geniva deixa d’adherir-se a la superfície de la dent i sorgeix el solc gingival (l’espai entre la geniva i la dent).
Fase 4: Lesió irreversible. Periodontitis. Pèrdua d’una dent a causa de la retracció de la geniva i mal en l’os que subjecta la peça dental.

Factors per a prevenir-la

És fonamental una higiene bucodental correcta. Les neteges professionals són també importants, ja que la placa s’acumula i es converteix en carrall.

El fil dental ajudarà al fet que no es desenvolupi la placa dental i així controlar el creixement del carrall. A més una bona alimentació i evitar fumar poden ajudar a prevenir la gingivitis.

Demana cita en COI i els nostres professionals podran diagnosticar de manera adequada si tens o en quina fase et trobes per a poder actuar de la manera més adequada i així mantenir el teu somriure net i sa.

Amb els consells d’un professional podràs tractar i controlar aquesta malaltia de les genives que pot derivar en una periodontitis irreversible.
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *